torsdag 13 augusti 2009

Trettonde Augusti

Hej Hej!
Just nu sitter jag inne med tjejerna för det är så himla kallt ute. Våran house manager hade fixat en barbeque nere på standen för alla svenskar som bor i hans hus. Vi käkade varmkorv med bönor på men det var gott för jag har typ bara käkat nudlar de senaste dagarna!

Igår var vi på skolan från klockan 8 till 17 och lyssnade på en massa information om hur man skulle uppföra sig i skolan och i klassrummet. Det var rätt kul att lyssna den första timmen men sen blev det bara segare och segare. Skolan är hur stor som helst. 17000 elever går på skolan och jag lovar att över 70 % av alla de utlänska är från Sverige!
Det fanns massor med saker att skriva upp sig på när vi var på skolan. Vi fick en tvättpåse om vi skulle komma på den krista gruppens fest i morgon. Tveksamt om vi ska gå men de kommer iallafall och hämtar upp alla som vill och jag behövde ju iallafall en tvättpåse haha.

Jag funderar på att skriva upp mig på nån match making grej som dom hade på skolan. Då parar dom ihop mig med antingen en amerikansk familj, par eller en student och så träffas man två gånger i månaden och hittar på saker i stan eller bara käkar mat tillsammans.


Efter att vi varit på skolan igår gick vi och käkade pizza med Emil och de andra killarna. Det var en väldigt fin pizzeria och pizzorna var ganska dyra men man fick käka på papptallrikar med plastbestick! Efter maten gick vi med killarna hem och spelade lite air hockey och snackade.
Det finns ett ganster gäng i deras Mexikanska område som kallar sig El Natchos. Dom låter ju inte så himla farliga iallafall tycker jag men det är riktigt läskigt att gå där på kvällen.


Det är sjukt va alla tränar mycket här. När jag var i Florida såg man verkligen riktigt tjocka människor överallt men här är det tvärt om. Det är så mycket folk som är ute och springer hela dagarna att man blir peppad att träna själv. Jag vet inte hur många mammor som jag har sett som har joggat upp och ner för alla backar med en barnvagn och en livrädd unge i.


Jag tycker att alla uteliggare är så roliga här. Det sitter en som vi alltid går förbi som håller i ett fiskespö med en mugg i kroken där det står fishing for dollars. En annan med en skylt där de står typ "Vill inte ljuga, jag behöver öl". De är lite mer påhittiga här än flöjtkvinnan i göteborg iallafall.

Vi var nyss i mataffären och när vi kom ut flög små vita flingor runt i luften. Men de var ju inte snö som tur va utan aska. Det brinner tydligen någonstans uppe i bergen. Bilarna och allt är helt vitprickiga! Dessutom är det väldigt dimmigt ute ikväll så det ser lite ut som en spökstad.

Jonas ska komma och hälsa på mig redan i oktober!! Det ska bli jätte kul att få visa runt lite här och självklart ska vi gå till glassstället. Längtar redan tills du kommer älskling!

Puss puss

Måsarna är också stora här i USA som allt annat

Boys and girls

Johanna, jag och Maria



Kvällarna här är riktigt fina



Gratis kakor är inte fel!

5 kommentarer:

  1. Jättekul att läsa bloggen och se alla fina bilder.
    Ni verkar hitta på lite kul varje dag, det är bra!
    Är det alltid Johanna ni skickar fram för att bada först, hålla i ormar, testa gratis kakor??
    /Pappsen

    SvaraRadera
  2. Haha ja, det är jämt jag som måste offra mig;)

    SvaraRadera
  3. haha flöjt tanten i Göteborg va. hahaha .

    hoppas du har det braa !

    SvaraRadera
  4. haha jaa hon är ju typ kändis i göteborg!
    Det har jag verkligen! Hoppas allt är bra där hemma också :)

    SvaraRadera