onsdag 26 augusti 2009

Tjugosjätte Augusti

Idag hade jag data lektion igen och denna gång förstod jag mycket mer eftersom jag hade hinnit läsa vad de skulle handla om igår.


Efter att vi slutat skolan idag så gick vi till matsalen och käkade och sen ner till stranden. Vi låg där ganska länge så nu är jag ju som en kräfta i ansiktet igen! Det är så skönt att det äntligen har blivit bättre väder här så vi tar ju alla chanser vi får att sola även fast vi ska vara här hur länge som helst. När jag, Erica och Linnea skulle cykla hem var det fortfarande jätte varmt ute och vi var helt döda efter skolan och solningen. Vi har ju bara uppförsbackar på vägen hem och idag kändes det nästan omöjligt att komma hem!


När vi äntligen kom till huset tog jag en promenad till affären och blev livrädd när jag såg en stor död pungråtta! Usch och fyy! Den såg ju ut som den levde så jag skyndade mig därifrån.
Jag orkar inte skriva så mycket mer idag för jag har suttit och läst i alla böcker hela kvällen så nu vill jag bara sova!


Läraren som vi har i business har med sig en boll som han kastar till olika personer i klassen och den som får den på sig får svara på en fråga. Jag hoppas inte det blir jag imorgon!
Gonatt!!

Pungråttan



Det var nog den varmaste dagen idag sen jag kom hit!


Business huset


Skolan på morgonen. Helt tomt på folk men vid lunch är de så smockat så man inte kommer fram!

1 kommentar:

  1. Japp, så är det när man prövar sina vingar, ingen mamma eller pappa att ropa på när otäcka djur dyker upp. Hoppas att läraren gör en bra handbollspassning som du lätt kan svara på.
    Lycka Till! Puss och Kram saknar dej! Mamma

    SvaraRadera