måndag 24 augusti 2009

Tjugofjärde augusti

Äntligen fungerar mitt trådlösa internet igen!! tack brorsan!

Idag var första dagen i skolan och min lektion började 10.30. Vi tog cyklarna och rullade ner till skolan och var där perfekt i tid. Det är bara jag, Erica och Linnea i huset som är svenskar i denna kursen. Hälften var asiater från Kina, Indonesien, Japan m.m, sen var de kanske fem amerikaner också. Vår lärare verkar jätte bra men hon pratar så himla fort. Så jag måste dels lyssna på henne och samtidigt antecka på engelska för man hinner verkligen inte överstätta till Svenska såklart och jag kan säga att det inte är det lättaste. Speciellt inte när det var Intro to Computer and infosystem som kusen heter. Jag tror iofs att det kommer bli lättare om ett tag.
Detta var den enda lektionen idag men jag har redan skit mycket som jag behöver läsa denna veckan. Imorgon har jag tre långa lektioner som jag ska förbereda mig lite för ikväll.

Efter lektionen idag skulle jag hem och laga mat och prata med Jonas på Skype. Eftersom jag hade cykel och inte orkade cykla upp för alla backar för att komma hem så rullade jag ner till närmaste bussstoppet. Jag hade sån tur så bussen kom med en gång så jag hängde glatt på min cykel och satte mig på bussen jätte nöjd över att jag skulle komma hem så fort. Själklart hade jag ju hoppat på fel buss! Den åkte upp till skolan där jag precis varit och sen skulle den tillbaka ner till stan. Så jag fick hoppa av vid skolan igen och så var det bara att cykla hem i stekande sol och svarta jeans..

Idag fick jag reda på att ett flygplan hade landat på motorvägen här i santa barbara och kraschat in i tre bilar! Jag tänkte ju att det var ett hyffsat stor plan men de vara bara ett pytte litet för två passagerare som tur var och ingen hade skadats. Men jag tror att det var på den vägen som vi åkte på samma dag faktiskt!

Jag ska ta lite bilder imon och visa hur skolan ser ut för den är verkligen jätte fin. Jag hade inte ens varit på denna delen av skolan förän idag även fast vi hade varit på rundtur på skolan i en timme förra veckan (de säger ju hur stor skolan verkligen är!)



Nu sitter jag i mitt rum och äter m&m och firar att mitt internet funkar igen :) mums mums!

Puss på er!

1 kommentar:

  1. Härligt att skolan äntligen börjat! Det måste ju börja bli tjatigt att varje morgon släpa sig ner till stranden, äta pizza&glass och festa på kvällarna :-)
    /Pappa

    SvaraRadera