söndag 9 augusti 2009

Nionde Augusti

Heej!

Idag har vi varit på state street igen och kollat lite i affärer och så men vi har inte köpt någonting än. Det var riktigt roligt att vara i stan idag för det hände massor med roliga saker :)

Mitt i gatan stod en man med en skylt där de stod "Free hugs" han måste ha varit väldigt ensam tror vi. haha Sen hittade vi en skit stor smyckes affär med massor av fina och ganska billiga grejer. Vi var inne och kollade lite på forever 21 också och där finns det verkligen hur mycket fina kläder som helst. Så jag ska shoppa lite någon dag men jag vill ju inte göra av med allt för mycket pengar.

När vi gick vidare på stan kom det en man och gav Johanna en orm. Tur att inte de va du som gick där mamma :) Så hon fick hålla den lite men jag vågade inte så jag petade bara lite på den. Den var väldigt musklig och varm haha. På vägen ner till stranden såg vi små möss som sprang på en snurrande gramofonskiva. Dom borde ju ha tyckt att det var roligt eller nått för jag fattar inte varför dom bara inte sprang iväg.

Tillslut gick vi ner på stranden för att sola lite. Det var inte så himla varmt i luften men det var ändå skönt att sola lite. Det kom fram en kille som berättade för oss att vi hade valt ett bra år att komma till Santa Barbara för tydligen kommer något som heter El Nino i år och det är typ varma vindar och så från Mexico så det blir varmt i vattnet och om vi har tur så blir vintern varm den med. Jag vet inte om de är sant men man kan ju alltid hoppas. Tydligen så kom bara detta typ var sjunde år så om de är sant så har vi ju verkligen tur.

Nu ikväll så har jag ätit lite nudlar och suttit och pratat lite med alla tjejerna. Vi tänkte kolla på film men vi har ingen dvd och det är lite svårt att kolla på någons dator när man är 9 st.

Jag har iallafall packat upp allt nu så nu känns det lite mer som hemma. Det är ganska svårt att sova på nätterna och jag är typ skit trött nu även fast klockan bara är 21.50. Imon ska vi till skolan och skriva in oss och sen så är de lite intruduktionsgrejer hela veckan.

Det går att klicka på varje bild om man vill se den i större format : )

Puss puss

Johanna badade

Mariorna och jag på stranden

Korkade möss

Läskig orm!

Jätte stor affär med bara accessoarer

Tjejerna

Ensamma mannen

Forever 21

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar