måndag 10 augusti 2009

Tionde Augusti


Nu har vi skrivit in oss på skolan men jag kunde inte få mitt studentkort för de hade stavat fel på mitt namn. Yiva hette jag tydligen där så de kommer kanske ta en vecka innan jag får mitt så de var lite jobbigt.

Jag käkade världens starkaste taco mat till lunch. Jag var tvungen att slänga i mig maten för att inte hinna känna hur starkt det var och efteråt var munnen helt bedövad!


Nu förstår jag varför man blir tjock i USA. Vi hittade ett skit bra glass ställe där man själv fick ta hur mycket glass man ville av massa olika smaker. Sen så fanns det massor med tillbehör att bara vräka på. Jag valde brownies bitar, vit choklad, m & m, hallon, björnbär och chokladsås.
Allt detta kostade mig 21 kr! Dessutom var de inte små bägare som de är hemma utan mer en mini hink eller nått. Jag kan tänka mig att gå dit varje dag!

Det blev ganska kallt nu på eftermiddagen så vi har myst lite här hemma och lagat lite mat och kollat på ensam hemma 1.

I förrgår hade alla bestämt att vi skulle gå till stranden och sola nästa dag så vi gick upp tidigt och alla gjorde sig iordning för att gå. Precis innan vi skulle dra drog jag upp persienen och såg att det var helt mulet ute, dessutom väldigt kallt. Jag hade inte ens en tanke på att de kunde bli mulet här utan tog för givet att de var strålande sol varje dag men så var det ju inte.

Grattis Sandra! hoppas du har en jätte bra födelsedag :)


Puss puss



Min :)


Glass, glass, glass!!

1 kommentar:

  1. det låter som du har det bra trots det lilla problemet med kortet ;) en minihink med glass för 21 spänn låter ju inte fel direkt, fast jag ska nog rekomendera dig att inte gå dit varje dag för då blir du fet ;) saknar dig syster min<3

    SvaraRadera