lördag 8 augusti 2009

Idag har jag, Maria, Maria och Johanna åkte in till centrum för att kolla lite hur det såg ut och köpa ett kontantkort. Det var en massa bra klädaffärer där så det blir shopping någon dag! När jag och Emil kom igår sa taxi chauffören att de var en Tysk parad i stan i två dagar framåt. Det lät lite konstigt att Tyskar skulle ha det här tyckte vi. Taxi gubben verkade ju inte ha så stor koll för den var inte Tysk utan Mexikansk. Så alla gick runt med hattar och de var konfetti överallt från kvällen innan. Sen så sålde de massor med målade ägg men jag har ingen aning om va de skulle göra med dom.

Vi gick iallafall och käkade på en mexikansk restaurant som var riktigt bra. Sen senare gick vi ner till stranden och tittade lite och så tog vi en strandpromenad bort till skolan. Skolan ser jätte bra ut och man blev riktigt sugen på att träna när man såg alla som sprang och gjorde armhävningar och grejer nere vid fotbollsplanen.

Nu har alla tjejerna kommit hit och vi är åtta svenskar och en från Schweiz. Det är skönt att alla har kommit för nu känns huset inte lika dött längre. Men nu ska jag gå och lägga mig.

Puss

Älskar dig Jonas!

Maria, Johanna och Maria



Utsikten från skolan



Nere vid stranden



Sandgubbar


State street



Mitt rum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar