lördag 8 augusti 2009

Åttonde Augusti

Hej hej !

Nu har jag kommit fram till Santa Barbara. Det är hur fint som helst och vädret är perfekt! På en sida av staden ligger höga berg och vid den andra ligger havet.

Resan gick bra igår och när vi flög mellan Los Angeles och Santa Barbara fick man se hela kusten! Vi kom fram till den sötaste lilla flygplatsen jag sett. Det var mer som ett hus än en flygplats med palmer och blommor överallt. Bagaget fick man direkt i handen av gubben som lastade ut från det lilla planet.

Sedan tog jag och Emil en taxi till våra boenden. Det tog ett tag eftersom Taxi chauförren inte hittade i stan! Vi kom först fram till Emils boende. Det var två meter höga plankor runt huset och soptunnor stod lite överallt. Tydligen var hans hus i den mexikanska delen av stan för det var bara mexikanare där. Emils hus var helt tomt och han som skulle komma och möta honom och lämna nyckeln gick inte att få tag på.

Sen åkte jag iallafall vidare och letade efter mitt hus som låg i en anna del av staden. När jag kommer fram står en gul Corvette parkerad vid grannhuset och vårat hus såg riktigt bra ut. Sen fick jag komma in i huset och då var de väl inte riktigt lika bra. Det var helt mörkt och de fanns bara några lampor som fungerade. Ingen hade städat på ett bra tag så jag har stora spindlar i taket. Den enda som var här var min rumskompis Maria och som tur var hade hon tagit de största rummet till oss :)

Jag har hunnit packa upp lite men jag tror vi ska städa ordentligt innan vi packar upp mer för jag hittade en läskig spruta på översta hyllan vid min säng! Annars är allt bra fast jag saknar alla redan!

Puss puss





1 kommentar:

  1. Hej hej,
    det var bra att resan fungerade bra och bagaget kom fram.
    Är nyfiken på hur det ser ut inne i huset, du kan väl lägga upp några bilder. Har alla tjejerna som ska bo i huset kommit fram nu?
    Kram Pappa

    SvaraRadera