onsdag 25 november 2009

Tjugofemte November

I fredags var vi på IBS möte och pratade om nästa termin. Då fick jag reda på att inga IBS studenter är förregestrerade till kurserna i vår utan man måste göra det själv.
För att kunna regestrera sig var man tvungen att göra ett prov som inte jag hade hunnit göra än för jag trodde att jag redan var förregistrerad. Så jag fick världens panik eftersom jag inte får mitt certifikat om jag inte får de kurserna jag behöver. Så himla typiskt IBS att inte ens skicka ett mail och berätta det. Jag var ju inte den enda som hade missat detta utan inga svenskar hade någon aning om detta..
Men jag gjorde iallafall provet i måndags och idag kunde jag registrera mig. Fanns bara några få platser kvar så jag är väldigt glad att jag fick de som jag behövde.
De kurser jag kommer läsa till vår är Business Mathematics, Business Law och Financial Accounting

Idag efter skolan fick alla internationella studenter thanksgiving middag. Kalkon, potatismos, pumpapaj och gott bröd. Mums mums! Nu är det långhelg!!
Vi har funderat på att göra vår egna Thanksgiving middag men ingen känner sig sugen på att stoppa in haden i en kalkon och grejer så vi ska käka middag på en mexikansk resturang nere vid stranden istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar