torsdag 5 november 2009

Femte November

Nu är det helg igen. Denna helgen och ända tills den 17e ska jag plugga och plugga. Men idag har varit en riktigt bra dag! Vi gick förbi lägenheterna som vi har kollat på och pratade med house managern och det verkar som det är riktigt nära på att få en riktigt bra lägenhet!! :)
Jag var så himla glad efter att vi varit där så jag stod och pratade massa om lägenheten för Catherine i typ en minut innan jag fattade att jag pratade svenska med henne och att hon inte förstod ett skit! hahah

Idag hade vi en skattjakt på lektionen. En dansk dam, som är typ 60 och går i min klass blev sjukt tävligsinriktad. Hon sprang med sina små klackar runt om hela skolområdet, så himla roligt! Priset var godis men vi vet inte riktigt vem som har vunnit än men jag hoppas hon gör det.

Märker mer och mer hur de engelska orden börjar komma in när jag pratar svenska. Låter riktigt löjligt men de blir bara blir så. Vi kommer komma hem och prata som Victoria Silverstedt allihopa!

2 kommentarer:

  1. Oh baby, I wanna feel haha;) I loove snabbköp, tänk att bara kunna gå in och ta sig en snabbis;)

    SvaraRadera
  2. Haha du är ju redan en riktig kopia johanna ;)

    SvaraRadera