onsdag 16 september 2009

Sextonde September

Idag hade vi data labb i skolan och vi skulle göra en uppgift under lektionen som vi skulle lämna in och sen få betyg på. Uppgiften var att jämföra två datorer och se vilken av dom som bäst passade mig. Det låter ju lätt men vi hade inte mycket tid på oss och vi skulle leta upp saker som vad det var för prosessor och hur snabb den var, va den hade för hård och mjukvaror, vad de var för typ av minne och massor med andra små grejer. Jag är ju inte den som är speciellt intresserad av datorer annars men jag tycker det gick bra tillslut :) Jag tyckte först att den här kursen verkade helt meningslös men det är faktiskt ganska intressanta saker som är bra att veta.


Efter skolan gick jag och fyra av tjejerna och kollade på en lägenhet som vi kanske ska flytta in i i vår. Den var jätte fin med stort kök och vardagsrum och en stor fin balkong. Dessutom fanns det pool och det ligger på andra sidan vägen om skolan så det kan inte bli så mycket bättre. Men vi ska tänka lite på det och kolla runt lite på annat. Jag och Erica åkte och kollade på en till lägenhet som hade varit perfekt men dom ville att vi skulle flytta in nu med en gång men de går ju inte..

Det är inte bra att gå hungrig i en mataffär. Jag och erica gjorde det efter andra visningen och de slutade med att vi hade handlat allt för mycket så vi knappt fick hem det! Nu har jag äntligen köpt mjölk som jag inte har druckit sen jag kom hit och ris och grejer. Så nu behöver jag inte laga mina korvar längre..

Såhär ser kylskåpet ut hemma hos oss..

Lyxmat ! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar