onsdag 17 mars 2010

Sjuttonde Mars

Jag: Catherine! Who was the first people on earth? Catherine: Hmm the astronauts?
Igår pratade jag och Catherine om varför jag inte alltid presenterar mig som Ylva för amerikanarna. Jag sa att de va helt meningslöst eftersom dom ändå uttalar det helt fel. Det är inte internationellt gångbart som mormor skulle säga. Det närmaste Ylva dom kommer är Eva så jag brukar helt enkelt presentera mig som det ibland för att underlätta lite för dom. De tyckte hon var ett jätte konstigt namn så jag försökte referera till Eva och Adam, men då tittade hon bara ännu kostigare på mig. Så jag frågade henne vilka dom första människorna på jorden var och då svarar hon austronauterna ! haha
Det blev ännu roligare när hon förstod vad jag menade för jag har tidigare lärt henne att varje gång någon av oss tycker hon är lite korkad ska hon säga på svenska: men jag är egentligen blond! Och det hade hon inte glömt, så när alla vek sig av skratt försökte hon försvara sig med detta. Man kan ju inte bli annat än stolt över hennes svenska.

1 kommentar:

  1. Haha älska Catherine!! Hälsa henne att jag saknar henne:D

    SvaraRadera