onsdag 28 oktober 2009

Tjugoåttonde oktober

Vi har äntligen fått tillbaka vårt internet! I en hel vecka har vi varit utan internet och känt oss helt handikappade men idag när vi kom hem från skolan hade vi fått en ny router som vi nu har installerat med våra dataskills! ;)


I helgen är det halloween så på torsdag ska vi gå ner till stan och hitta något som vi kan ha på oss. Det är sjukt hur mycket alla smyckar sina hus med massa läskiga gjejer. Jag såg ett hus som hade gjort en mini kyrkogård i sin trädgård och ett annat som hade hängt upp ett "lik" i ett träd så de såg ut som någon hade hängt sig!


Igår kväll hände en liten olycka här i huset!! Toaletten i ena badrummet slutade aldrig att spola så de bara forsade upp vatten ur toan och ner på golvet. Det finns ingen brunn i golvet heller så badrummet fylldes snabbt med vatten. Tillslut fick Tina springa in och använda en sugpropp för att få det att sluta men då va badrummet redan fyllt med ca 1 cm vatten!


För någon dag sen fick Erica ett stort paket hemmifrån med bland annat svensk lösgodis. Det finns inget lösgodis att köpa här så jag blev ju lite avundsjuk eftersom jag redan hade ätit upp de jag fick från Jonas för länge sen. Dagen efter fick jag ett sms från jonas där de stod att jag skulle kika i resväskan under min säng. Gissa vad som låg där?! En till godispåse :D Mums mums!!

Jag och Erica har kommit på ett träningsprogram som ska få oss att träna lite mer. Vi har kommit på några olika träning grejer som vi ska göra. Varje träning ger olika mycket "pengar" beroende på hur hård träningen är. Sen när det blir lördag får vi köpa godis för alla pengarna vi har tjänat ihop! Än så länge har jag tjänat 50 cent. Haha.. Ska ut och tjäna en dollar till snart.
puss på er

4 kommentarer:

  1. hahahaha nu förstår jag vad du menar med en dollar ;) jag som trodde du tänkte göra något heelt annat ;)

    SvaraRadera
  2. Haha joo jag förstod de :) nu är jag uppe i 1,50 dollar!! inte dåligt va?

    SvaraRadera
  3. Men sånt tror jag inte du håller på med :D haha nja du, lite mer träning får du allt göra, jag vill ha 6.50 dollar när veckan är slut :)

    SvaraRadera
  4. Jo de är sant. förra veckan tjänade jag 3,75 dollar (typ 25 kr) som jag fick köpa godis för. Denna veckan har jag bara tjänat 25 cent än så länge :(

    SvaraRadera