söndag 18 oktober 2009

Artonde oktober

Idag har jag, Linnea och Sam serverat mat till hemlösa! Vi har ett projekt i skolan där man ska göra ett volontär arbete. Sam visste ett ställe för hemlösa där man kunde hjälpa till att servera mat så vi åkte dit. Först fick vi skära upp grönsaker och frukt och sen vid 11 tiden började lunchen så då fick jag och Linnea stå och servera efterrätt till alla hemlösa. De hade massor att välja på; körsbärspaj, äpplepaj, muffins, cookies, donouts, cupcakes och massa mer! Alla grejerna var sånt som gick ut antingen idag eller igår som affärerna inte längre kan sälja utan ger bort istället. Jag kan säga att de inte var lite mat de hade där!
Jag tycker det var jätte roligt och alla var så himla glada att vi var där och hjälpte till.
De helmlösa kan gå dit tre gånger om dagen och äta hur mycket de vill helt gratis! Hur bra som helst tycker jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar