torsdag 21 januari 2010

Tjugoförsta Januari

Just my luck!!
Jag, Erica och Maria var precis nere på bokaffären för att köpa och sälja tillbaka böcker. Självklart gick inte våra böcker att sälja tillbaka nu utan vi måste vänta tills slutet av terminen. Vi hade ju tänkt gå ner till stan men eftersom vi inte fick sälja de gamla böckerna och jag hade köpt flera nya blev de alldeles för tungt att gå och bära på så jag tänkte att jag kunde gå hem med alla böckerna.
Det ver lite tungre än vad jag tänkt mig så jag fick stanna måånga gånger. Jag tänkte att de va bäst att ta bussen för annars hade mina fingrar gått av. Just då ser jag att bussen gick från stationen och jag trampade i en lerpöl med skorna. Great day tänkte jag. Precis när jag ställt mig vid hållplatsen började de regna. Inte lite heller utan de öste! Så jag fick springa till andra sidan gatan för att inte alla böckerna skulle bli pisseblöta. När de tillslut slutat regna gick jag tillbaka till hållplatsen. Precis då kommer två killar. De måste va svenskar tänkte jag. De satte sig bredvid mig och den ena killen tog upp en bok och sa " Fan va dyr den här boken var" Så var de den boken jag precis hade försökt sälja! Så jag gick fram och frågade om han precis hade köpt den och de hade han ju. Typiskt! Då hade jag ju kunnat sälja den till honom!

Maria har spenderat många timmar på gymmet under julen som ni kan se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar