måndag 25 januari 2010

Tjugofemte Januari

Skolstart!

Klockan 8 imorse började jag med Financial Accounting. Jag tänkte att den kursen skulle bli en av de lättaste denna terminen men det ändrades ganska så fort efter att jag kommit in i klassrummet.
Det började med att läraren grog ut en kille och hade ett snack eftersom han hade tagit med sig en kaffe mugg in till lektionen. Efter det började han gå igenom kriterierna för kursen och schemat. Det tog två timmar! Några av de regler han hade satt upp var:
  • Ta inte av dig skorna under lektionen och pilla dig mellan tårna
  • Peta inte i näsan
  • Använd tvål, deodorant och tandkräm
  • Tvätta händerna innan du går in i klassrummet
  • Vässa inte pennan under lektionen (Väggen där vässaren sitter är hålig och gör ett störande ljud)

Lektionen slutade med att han frågade hur många som hade gjort läxan. Alla tittade chockat på varandra. Jag hade kollat internet igår och där fanns ingen läxa. Då skulle man tydligen har mailat honom och frågat om de var något man skulle göra. Hur skulle man veta det? Oförberedda prov kan man ju räkna med så de är väl lika bra att börja plugga.

2 kommentarer:

  1. Oj, det där låter ju inte så kul:O Då är det bäst att du slutar peta dig i näsan nu Ylva;)

    SvaraRadera
  2. Haha jaa jag har lite svårt att vänja mig. Jag som alltid pillar mellan tårna på lektionen! ;)

    SvaraRadera