måndag 26 april 2010

Sjugosjätte April

I fredags eftermiddag bar det av till San Fransicso! När vi väl var framme tog det ungefär 40 minuter att parkera! Det var inte lätt kan jag säga.
Vi bodde på ett hostel mitt i stan, nära och bra till allt.
På lördagsmorgonen gick vi upp för att utforska frukosten som serverades. Vofflor med sirap. Gott men inte speciellt nyttigt.
Sen gick vi upp för en massa backar, ner för en massa backar, upp, ner tills vi kom till Lombard street som är en liten känd krogig väg, därefter gick vi ner till hamnen och peir 39 där massor av sälar låg och solade.
Vi köpte biljetter till Alcatraz och sen åkte vi ut till Golden gate bron. Hur fint som helst!
På vägen tillbaka såg vi inte skymten av varken av en buss eller taxi. Våra fötter var helt döda och vi hade skavsår över allt. Vi åkte vidare till China town och sedan till Union Street där vi shoppade varsin klänning. Då upptäckte vi att vi alla var helt stekta i ansiktet.
På kvällen gick vi till Cheasecake factory. Helt sjukt god mat och cheasecaken var inte att leka med.
Nästa morgon gick vi återigen upp tidigt för att hinna med båten ut till Alcatraz. Vi fick en liten bandspelare som vi kunde lyssna på när vi gick igenom fängelset. Det var en föredetta fånge som berättade om livet som fånge. Vi fick se cellerna där fångarna som rymde hade suttit och hur de hade grävt sig igenom ventilationssystemet för att komma ut. Hur fräckt som helst!!
Efter alcatraz hämtade vi bilen och åkte till andra sidan Golden Gate bron. Vi letade efter en skog med Red wood träd, vilket tog över en timme. När vi tillslut hittade det sprang vi in till det första gigantiska trädet vi såg, tog kort och sen åkte vi hem.
Jag bara älskar den staden! Jag vet inte hur jag ska kunna välja bland alla bilder vi har tagit och jag orkar inte lägga upp alla, men på facebook finns det massor av bilder.













































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar